Wybierz swoją lokalizację
Wybierz język i lokalizację żeby sprawdzić rzeczywiste koszty wysyłki i czas realizacji zamówienia.
Kraje
KrajeTreść poniższego regulaminu jest dostępna w formacie PDF. Bezpłatny program do przeglądania plików w formacie PDF można pobrać ze strony producenta.
1.1. Sklep internetowy działający pod adresem www.3mk.pl (zwany dalej Sklepem) stanowi własność 3mk Protection sp. z o.o., ul. Krotoszyńska 35 bud. B-02 lok. 4a, 63-400 Ostrów Wielkopolski, NIP 6222833086, REGON 38761215700000, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000869762, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego (zwaną dalej: Sprzedawcą). Wysokość kapitału zakładowego: 100000 zł. Dane kontaktowe: tel. +48 728 365 365, zgłoszenie przez formularz.
1.2. Niniejszy Regulamin (zwany dalej Regulaminem) określa zasady korzystania ze Sklepu, a w szczególności prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta, zasady składania zamówień oraz zawierania i rozwiązywania umów sprzedaży dotyczących produktów oferowanych przez Sprzedawcę, a także zasady wykonywania tych umów oraz zasady postępowania reklamacyjnego i ochrony danych osobowych. Regulamin określa również zasady świadczenia usług drogą elektroniczną.
1.3. Klienci mogą w każdym czasie uzyskać nieodpłatny dostęp do Regulaminu na stronach internetowych www.3mk.pl, w tym również pobrać i zarchiwizować treść Regulaminu w postaci pliku elektronicznego (w formacie PDF) lub też sporządzić jego wydruk. Regulamin jest ponadto udostępniany Klientom w toku procedury składania zamówienia.
1.4. Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu, za wyjątkiem punktów 7 i 8 Regulaminu, które skierowane są wyłącznie do Klientów będących konsumentami, jak również z wyjątkiem tych fragmentów Regulaminu, które odnoszą się wprost do konsumentów.
1.5. Klienci mogą porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą poczty elektronicznej, a także telefonicznie oraz drogą pisemną (dane kontaktowe jak w punkcie 1.1 Regulaminu), przy czym zamówienia Klienci składają przy użyciu formularza zamówienia, zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie 3 Regulaminu.
1.6. Sprzedawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy służący do komunikacji z koordynatorami ds. usług cyfrowych, organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą Usług Cyfrowych oraz odbiorcami usług świadczonych przez Sprzedawcę: www.3mk.pl/zglaszam-blad.
1.7. Wszelkie ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone na stronach www.3mk.pl, odnoszące się do zamieszczonych tam produktów, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
2.1. Sprzedawca świadczy drogą elektroniczną usługi polegające na umożliwieniu Klientom założenia konta użytkownika na stronie internetowej Sklepu oraz udostępnieniu Klientom formularza zamówienia na stronie internetowej Sklepu. Ponadto Sprzedawca świadczy usługę Newsletter dla Klientów, którzy zgłosili chęć jego otrzymywania.
2.2. Usługa konta użytkownika polega na umożliwieniu Klientom korzystania z zasobów Sklepu po zalogowaniu się. Założenie konta użytkownika wymaga wypełnienia i przesłania formularza rejestracji zawierającego: adres e-mail oraz hasło. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, usunąć swoje konto użytkownika poprzez przesłanie Sprzedawcy żądania usunięcia konta drogą pisemną lub za pośrednictwem e-mail na dane kontaktowe określone w punkcie 1.1. Regulaminu.
2.3. Usługa formularza zamówienia polega na umożliwieniu Klientom składania zamówień (oświadczeń woli) na towary oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej Sklepu, zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie 3 Regulaminu. Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
2.4. Usługa Newsletter polega na rozsyłaniu drogą elektroniczną do Klientów, którzy uprzednio wyrazili na to zgodę, biuletynu zawierających informacje m.in. o produktach i nowościach. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, cofnąć zgodę na otrzymywanie Newsletter poprzez kliknięcie w link zawarty w otrzymanej wiadomości e-mail lub poprzez przesłanie Sprzedawcy stosownego żądania drogą pisemną lub za pośrednictwem e-mail na dane kontaktowe określone w punkcie 1.1. Regulaminu.
2.5. Do korzystania z usług niezbędny jest komputer lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do sieci Internet oraz systemem operacyjnym umożliwiającym uruchomienie przeglądarki internetowej (np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera) w zalecanej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli lub wyższej oraz z obsługą skryptu Javascript, a także aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
2.6. Sprzedawca informuje, że do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną poprzez sieć Internet należą w szczególności wirusy komputerowe, konie trojańskie, spam (niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców) oraz ingerencje osób trzecich (tzw. hackerów). W interesie każdego użytkownika usług świadczonych za pośrednictwem Internetu jest zainstalowanie legalnego i aktualnego oprogramowania chroniącego urządzenie użytkownika przed ww. zagrożeniami.
2.7. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną można zgłaszać pisemne lub poprzez pocztę elektroniczną na dane kontaktowe wskazane w punkcie 1.1. Regulaminu. Reklamacje będą rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie do 14 dni.
3.1. Sklep przyjmuje zamówienia Klientów za pośrednictwem strony internetowej: www.3mk.pl, poczty elektronicznej lub kontakt telefoniczny. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Złożenie przez Klienta Sklepu zamówienia stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży produktów będących przedmiotem zamówienia w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.
3.2. Przez złożenie zamówienia należy rozumieć wybór rodzaju i liczby produktów na stronie www.3mk.pl, kliknięcie polecenia dodaj do koszyka, wypełnienie formularza zamówienia, wybór sposobu płatności i dostawy, a następnie zatwierdzenie i przesłanie zamówienia poprzez kliknięcie ikony „Kupuję i płacę”. Sprzedawca informuje, że zamówienia składane za pośrednictwem Sklepu pociągają za sobą obowiązek zapłaty.
3.3. Niezbędnym elementem procedury zamówienia jest zapoznanie się przez Klienta z Regulaminem i jego akceptacja, co Klient potwierdza zaznaczając odpowiednie pole przed finalizacją zamówienia. Brak akceptacji Regulaminu w toku procedury składania zamówienia uniemożliwia skorzystanie z możliwości nabycia towaru za pośrednictwem Sklepu i wymaga uzgodnienia warunków transakcji w innej formie.
3.4. Po złożeniu przez Klienta prawidłowo wypełnionego formularza zamówienia, Sklep niezwłocznie potwierdza otrzymanie zamówienia poprzez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta umowa sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą. Tego rodzaju wiadomość elektroniczna stanowi jednocześnie potwierdzenie zawarcia umowy na odległość.
3.5. Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu zawierane są w języku polskim.
3.6. Zarejestrowani Klienci dokonując zakupów otrzymują punkty w Programie Lojalnościowym. Ilość otrzymanych punktów zależna jest wartości złożonego Zamówienia. Szczegółowe warunki uczestnictwa wskazane są na stronie www.3mk.pl/club.
4.1. Ceny produktów prezentowanych na stronach internetowych Sklepu są cenami brutto (tj. zawierają wszystkie składniki takie jak cła i podatki, w tym podatek VAT) i wyrażone są w złotych polskich (PLN).
4.2. Podane na stronach Sklepu ceny towarów nie zawierają kosztów dostawy, o których mowa w punkcie 5 Regulaminu.
4.3. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena z chwili złożenia zamówienia przez Klienta.
4.4. Płatność za zamówiony towar może nastąpić w następujący sposób: przelewem na rachunek bankowy w terminie 7 dni; natychmiastowym przelewem za pośrednictwem Rozwiązania Tpay (Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Krajowy Integrator Płatności S.A.)
4.5. Na wszystkie towary zamówione w Sklepie wystawiane są faktury VAT w formie elektronicznej.
4.6. Na wszystkie towary zamówione w Sklepie wystawiane i doręczane są faktury VAT w formie elektronicznej. Klient wyraża zgodę na wskazany w niniejszym postanowieniu sposób wystawiania i doręczania dokumentów księgowych (faktur, rachunków) związanych z zamówieniem.
5.1. Dostawa produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej lub Klient samodzielnie zorganizuje transport.
5.2. Koszty dostawy produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się umową sprzedaży, a także na stronie internetowej Sklepu www.3mk.pl w dziale „Warianty wysyłki”. Koszt dostawy zależny jest od wybranego przy składaniu zamówieniu sposobu dostawy. Łączny koszt zamówienia, obejmujący cenę produktu oraz koszt dostawy, widoczny jest przy podsumowaniu dokonywanego zamówienia.
5.3. Zamówione przez Klienta produkty dostarczane są na adres wskazany w formularzu zamówienia za pośrednictwem firmy kurierskiej lub poczty polskiej. Możliwe jest również skorzystanie z odbioru w paczkomacie Inpost. Wyboru sposobu dostawy dokonuje Klient wypełniając formularz zamówienia.
5.4. Dostawy towarów zamawianych za pośrednictwem Sklepu są realizowanie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej poprzez przewoźników:
5.4.1. Poczta Polska S.A.;
5.4.2. InPost S.A.;
5.4.3. United Parcel Service, Inc.;
5.4.4. DPD POLSKA SP. Z O.O.;
5.4.6. Inne.
Dostawy towarów do pozostałych krajów realizowane są za pośrednictwem:
5.4.7. Poczty Polskiej S. A,
5.4.8. UPS International Shipment.
5.5. Czas realizacji zamówienia wynosi do 14 dni roboczych, licząc od dnia złożenia zamówienia przez Klienta. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
5.6. Po otrzymaniu przesyłki Klient powinien, w miarę możliwości, sprawdzić w obecności dostawcy stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń przesyłki podczas przewozu wskazana jest, w miarę możliwości, odmowa odbioru przesyłki przez Klienta bądź spisanie w obecności dostawcy protokołu określającego stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody, co znacznie ułatwi ewentualne postępowanie reklamacyjne.
5.7. Nieodebranie zamówionej przesyłki pobraniowej jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy przez Klienta.
6.1. Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia kupującemu produktu zgodnego z zawartą umową sprzedaży.
6.2. W razie stwierdzenia braku zgodności produktu z umową sprzedaży Sprzedawca odpowiada wobec konsumentów na zasadach dotyczących odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową uregulowanych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (w szczególności art. 43a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i następnych). Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem kupujących niebędących konsumentami, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną, są uregulowane w przepisach Kodeksu cywilnego.
6.3. W przypadku umów sprzedaży, w których kupującym nie jest konsument, w maksymalnym zakresie dopuszczalnym przez prawo wyłącza się zastosowanie przepisów art. 556-576 Kodeksu cywilnego.
6.4. Kupujący niebędący konsumentem przy odbiorze przesyłki zobowiązany jest do sprawdzenia czy opakowanie jest nieuszkodzone oraz czy przesyłka nie nosi śladów innych uszkodzeń mechanicznych. Ewentualne uszkodzenia powinny zostać opisane w protokole szkody, potwierdzonym przez dostawcę (lub w innym podobnym dokumencie, przy udziale dostawcy). Odpowiednie formularze szkód dostępne są u kurierów dostarczających przesyłki. Protokół powinien być podpisany przez kuriera, a kopia protokołu powinna być przesłana do Sprzedawcy w formie pisemnej. Reklamacje dotyczące uszkodzeń podczas transportu będą rozpatrywane jedynie w przypadku przedstawienia protokołu szkody. Niniejsze postanowienie nie stosuje się do konsumentów, których reklamacje będą rozpoznawane niezależnie od tego czy sporządzono i przedstawiono protokół szkody.
6.5. Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
6.5.1. oznaczenie kupującego oraz dane kontaktowe kupującego (adres lub adres e-mail);
6.5.2. oznaczenie produktu, którego dotyczy reklamacja;
6.5.3. informacje dotyczące przedmiotu reklamacji, w tym rodzaju wady lub braku zgodności produktu z umową sprzedaży;
6.5.4. informacje nt. żądania w zakresie sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową (naprawa albo wymiana) bądź oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży.
6.6. Reklamacje mogą być zgłaszane:
6.6.1. pisemnie, na adres wskazany w pkt. 1.1. Regulaminu,
6.6.2. elektronicznie, na adres: sklep@3mk.pl
6.7. W terminie 14 (czternastu) dni od dnia złożenia reklamacji, Sprzedawca ustosunkuje się do niej i powiadomi osobę składającą reklamację o sposobie dalszego postępowania. Sprzedawca dołoży starań, by reklamacje były rozpatrywane bez zbędnej zwłoki.
6.8. Jeżeli konsument nie zostanie poinformowany o decyzji Sprzedawcy w sprawie reklamacji w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania reklamacji przez Sprzedawcę, uważa się, że Sprzedawca uznał reklamację konsumenta. Niniejsze postanowienie nie stosuje się do osób lub podmiotów niebędących konsumentami.
6.9. W trakcie trwania procesu reklamacyjnego, Sprzedawca może zwrócić się o dodatkowe wyjaśnienia, dokumenty lub weryfikację przebiegu zdarzenia podlegającego reklamacji.
6.10. Sprzedawca udziela gwarancji na produkty sprzedawane za pośrednictwem Sklepu. Gwarancja udzielana jest na okres do 24 (dwudziestu czterech) miesięcy. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o odpowiedzialności Sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej. Sprzedawca może określić dodatkowe warunki lub ograniczenia gwarancji dotyczące konkretnego produktu lub grupy produktów.
6.11. Jeżeli produkt jest niezgodny z zawartą umową sprzedaży Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta i rozpoznaje reklamacje z tego tytułu na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach dotyczących niezgodności towaru z umową (art. 43a i następne ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta).
6.12. W razie niezgodności produktu z umową, kupujący będący konsumentem może żądać naprawy produktu lub wymiany produktu. Jeżeli doprowadzenie produktu do zgodności z umową sprzedaży w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może:
6.12.1. wymienić produkt, gdy kupujący będący konsumentem żądał naprawy lub
6.12.2. naprawić produkt, gdy kupujący będący konsumentem żądał wymiany.
6.13. Jeśli naprawa i wymiana produktu są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia produktu do zgodności z umową sprzedaży. W sytuacji wskazanej w poprzednim zdaniu kupujący będący konsumentem może złożyć Sprzedawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, o którym mowa w pkt. 6.16. poniżej.
6.14. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany produktu w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez kupującego będącego konsumentem o braku zgodności produktu z umową i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego będącego konsumentem uwzględniając specyfikę produktu oraz cel, w jakim kupujący będący konsumentem go nabył. Koszty naprawy lub wymiany produktu ponosi Sprzedawca.
6.15. W przypadkach wskazanych w pkt. 6.12.1. i 6.12.2. powyżej kupujący będący konsumentem udostępnia Sprzedawcy produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od kupującego będącego konsumentem produkt na swój koszt.
6.16. W razie stwierdzenia niezgodności produktu z umową, kupujący będący konsumentem, może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
6.16.1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia produktu do zgodności z umową zgodnie z pkt. 6.12. powyżej;
6.16.2. Sprzedawca nie doprowadził produktu do zgodności z umową zgodnie z pkt. 6.14. powyżej;
6.16.3. brak zgodności produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić produkt do zgodności z umową;
6.16.4. brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo zwrot ceny z powodu odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w pkt. 6.12. powyżej;
6.16.5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla kupującego będącego konsumentem.
6.17. Obniżona cena pozostaje w takiej proporcji do ceny produktu wynikającej z umowy sprzedaży, w jakiej wartość produktu niezgodnego z umową sprzedaży pozostaje do wartości produktu zgodnego z umową sprzedaży.
6.18. Sprzedawca zwraca kupującemu będącemu konsumentem kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie do 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia kupującego będącego konsumentem o obniżeniu ceny.
6.19. Kupujący będący konsumentem nie może odstąpić od umowy sprzedaży i żądać zwrotu ceny za produkt, jeśli brak zgodności produktu z umową sprzedaży jest nieistotny. Przyjmuje się, że brak zgodności produktu z umową sprzedaży jest istotny.
6.20. W razie odstąpienia od umowy sprzedaży przez kupującego na podstawie pkt. 6.16. powyżej kupujący będący konsumentem niezwłocznie zwraca Sprzedawcy produkt na jego koszt. Sprzedawca zwraca kupującemu cenę produktu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania produktu lub dowodu odesłania produktu.
6.21. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych produktów dostarczonych na podstawie umowy kupujący będący konsumentem może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych produktów, a także w odniesieniu do innych produktów nabytych przez kupującego będącego konsumentem wraz z produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby kupujący będący konsumentem zgodził się zatrzymać wyłącznie produkty zgodne z umową.
6.22. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył kupujący będący konsumentem, chyba że ten wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6.23. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową sprzedaży istniejący w chwili dostarczenia produktu i ujawniony w ciągu dwóch lat od chwili dostarczenia produktu, chyba że termin przydatności produktu do użycia jest dłuższy.
6.24. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności produktu z umową sprzedaży, jeśli kupujący będący konsumentem, najpóźniej w chwili zawarcia umowy sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha produktu odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w art. 43b ust. 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy produktu.
7.1. Klient będący konsumentem, który zawarł za pośrednictwem Sklepu umowę na odległość, może w terminie 30 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w punktach 7.4, 7.5 i 7.8 Regulaminu. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia, w którym konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta weszła w posiadanie rzeczy. Pouczenie o prawie do odstąpienia, zawierające w szczególności informacje o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz o kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi Klient, stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
7.2. Klient może skorzystać z wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowiącego załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jak również załącznik nr 2 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
7.3. W przypadku odstąpienia od umowy umowę tę uważa się za niezawartą. Jeżeli Klient będący konsumentem złożył oświadczenia zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
7.4. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu takiemu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7.5. W przypadku odstąpienia od umowy Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
7.6. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
7.7. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów wymienionych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, a w szczególności:
7.7.1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;7.7.2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
7.7.3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
7.7.4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
7.8. Jeżeli Klient zażądał rozpoczęcia świadczenia usług (o ile takie usługi oferta Sprzedawcy w ogóle oferuje) przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłaci Sprzedawcy kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
7.9. Klient powinien zabezpieczyć odsyłany towar w taki sposób, aby zminimalizować ryzyko jego uszkodzenia w transporcie.
8.1. Klient Sklepu będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
8.1.1. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
8.1.2. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu ze Sprzedawcą,
8.1.3. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu ze Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
8.2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, a także na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostępnej pod adresem: www.uokik.gov.pl
8.3. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Sprzedawca jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii zawierający internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów: ec.europa.eu/consumers/odr/ Kontakt ze Sprzedawcą: zgłoszenie przez formularz.
9.1. Sprzedawca przetwarza dane osobowych swoich Klientów zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO).
9.2. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych klientów Sklepu zawarte są w polityce prywatności Sklepu dostępnej pod adresem: https://3mk.pl/polityka-prywatnosci
10.1. Klient ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie oraz samego Sklepu.
10.2. Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o:
10.2.1. wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu,
10.2.2. wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące Sklepu, własnego opisu dot. opinii.
10.3. Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie.
10.4. Wystawione opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie oraz wizytówce TrustMate.io.
10.5. Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
10.6. Zabronione jest zamieszczanie lub zlecanie zamieszczania w Sklepie nieprawdziwych opinii.
10.7. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych umów sprzedaży produktów mających na celu jedynie wystawienie opinii.
10.8. Sprzedawca może uzależnić opublikowanie opinii w Sklepie od ich wcześniejszego zatwierdzenia przez Sprzedawcę.
10.9. Opublikowana opinia może zostać ukryta bądź usunięta przez jej autora lub przez Sprzedawcę, w szczególności w przypadku, gdy opinia lub działania kupującego naruszają Regulamin bądź powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Sprzedawca ma prawo zawieszenia lub usunięcia konta kupującego, który wystawia opinie naruszające postanowienia niniejszego pkt. 10 Regulaminu. Sprzedawca może podjąć wobec opinii lub użytkowników publikujących opinie także inne działania – opisane w pkt. 11.4. Regulaminu.
11.1. Zakazane jest, w ramach korzystania ze Sklepu i innych usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną, dostarczanie przez użytkownika treści nielegalnych, treści o charakterze bezprawnym, naruszającym dobra osobiste lub prawa autorskie osób trzecich, bądź naruszające w jakikolwiek sposób obowiązujące normy społeczne lub obyczajowe, bądź zasady współżycia społecznego w Internecie (netykieta). W szczególności zakazane jest:
11.1.1. zamieszczanie treści wulgarnych lub zawierających wulgaryzmy, bądź treści powszechnie uznanych za obraźliwe;
11.1.2. zamieszczanie treści naruszających prawa własności intelektualnej osób trzecich, w tym prawa autorskie lub prawa własności przemysłowej;
11.1.3. zamieszczanie lub posługiwanie się danymi osobowymi osób trzecich lub ich wizerunkami bez stosownego upoważnienia;
11.1.4. dostarczanie szkodliwego lub wpływającego na działanie Sklepu oprogramowania;
11.1.5. zamieszczanie treści podważających dobre imię, renomę lub inne dobra osobiste Sprzedawcy bądź osób trzecich;
11.1.6. działanie o charakterze spamerskim, a także inne działania mające znamiona czynu nieuczciwej konkurencji lub nieuczciwej praktyki rynkowej;
11.1.7. propagowanie ustrojów totalitarnych, symboli z nimi związanych, nawoływanie do nienawiści, przemocy lub popełnienia przestępstwa;
11.1.8. zamieszczanie treści, które znieważają, zniesławiają lub dyskryminują grupę ludności albo poszczególne osoby z powodu ich przynależności płciowej, seksualnej, narodowej, etnicznej, rasowej lub wyznaniowej,
11.1.9. zamieszczanie treści propagujących używanie narkotyków lub substancji psychoaktywnych, bądź propagujących nadużywanie alkoholu lub uprawianie hazardu, a także jakichkolwiek innych zachowań, których propagowanie jest zabronione;
11.1.10. zamieszczanie treści niezgodnych z tematyką Sklepu,
11.1.11. zamieszczanie treści, które służą prowadzeniu działalności konkurencyjnej wobec Sklepu;
11.1.12. zamieszczanie treści, które służą prowadzeniu niedozwolonych działań reklamowych, promocyjnych lub marketingowych,
11.1.13. zamieszczanie reklam lub informacji dotyczących sprzedaży bądź promowania produktów, usług, projektów, bądź zbiórek;
11.1.14. zamieszczanie treści służących próbom oszustwa lub wyłudzania środków finansowych od użytkowników;
11.1.15. zamieszanie treści niezgodnych z przepisami prawa;
11.1.16. zamieszczanie odnośników, linków bądź innych przekierowań do stron lub plików zawierających wyżej wskazane treści.
11.2. Przez treści nielegalne rozumie się informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
11.3. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treści zamieszczane w Sklepie.
11.4. Sprzedawca może dokonać moderacji treści nielegalnych lub treści niezgodnych z Regulaminem, która może polegać w szczególności na:
11.4.1. odmowie publikacji treści,
11.4.2. usunięciu treści,
11.4.3. uniemożliwieniu dostępu do treści,
11.4.4. ukryciu części lub całości treści,
11.4.5. depozycjonowaniu treści,
11.4.6. zawieszeniu świadczenia wybranej usługi na rzecz użytkownika,
11.4.7. zakończeniu świadczenia wybranej usługi na rzecz użytkownika,
11.4.8. zawieszeniu konta użytkownika,
11.4.9. zamknięciu konta użytkownika,
11.4.10. podejmowaniu innych działań wpływających na dostępność, widoczność lub osiągalność treści.
11.5. Użytkownik, który uważa opublikowaną w Sklepie treść za nielegalną lub niezgodną z Regulaminem, może przesłać Sprzedawcy zgłoszenie dotyczące tej treści.
11.6. Zgłoszenie użytkownika, o którym mowa w pkt. 11.5. powyżej, powinno zawierać co najmniej:
11.6.1. wyjaśnienie powodów, dla których użytkownik zarzuca, że wskazane treści stanowią treści nielegalne lub treści sprzeczne z Regulaminem;
11.6.2. wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji treści podlegającej zgłoszeniu (takiej jak adres URL) lub innych informacji umożliwiających identyfikację treści, których zgłoszenie dotyczy;
11.6.3. dane kontaktowe użytkownika dokonującego zgłoszenia (w tym imię i nazwisko lub nazwę zgłaszającego oraz adres e-mail).
11.7. Jeśli zgłoszenie, o którym mowa w pkt. 11.5. powyżej, zawiera elektroniczne dane kontaktowe użytkownika - Sprzedawca bez zbędnej zwłoki udostępni użytkownikowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia w formie elektronicznej.
11.8. W trakcie trwania procesu weryfikacji zgłoszonej treści, o której mowa w pkt. 11.5., Sprzedawca może zwrócić się do użytkownika o dodatkowe informacje, dokumenty lub wyjaśnienia dotyczące treści, której dotyczy zgłoszenie.
11.9. Sprzedawca rozpatruje zgłoszenie, o którym mowa w pkt. 11.5. powyżej i bez zbędnej zwłoki podejmuje decyzję co do treści, których dotyczy zgłoszenie. Sprzedawca powiadamia użytkownika o swojej decyzji w terminie do 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania kompletnego zgłoszenia.
11.10. Decyzja Sprzedawcy w sprawie zgłoszenia, o którym mowa w pkt. 11.5., może polegać na pozostawieniu treści w Sklepie lub podjęciu działań dotyczących moderacji treści opisanych w pkt. 11.4 powyżej.
11.11. Użytkownik ma prawo odwołania od decyzji, o której mowa w pkt. 11.10. powyżej, Sprzedawcy w terminie do 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania decyzji. Odwołanie powinno zawierać uzasadnienie.
11. 12. Sprzedawca rozpatruje odwołanie, o którym mowa w pkt. 11.11. powyżej i informuje użytkownika o swojej decyzji w terminie do 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania odwołania. Od decyzji w sprawie odwołania użytkownikowi nie przysługuje kolejne odwołanie do Sprzedawcy.
12.1. Sprzedawca honoruje wszelkie prawa konsumenta przewidziane w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, a zwłaszcza w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Dlatego też postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów wynikających z przepisów prawa. Wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumentów korzystających ze Sklepu. Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia ww. ustawy są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
12.2. Zmiana Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku zmiany przepisów prawa. W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu umów o charakterze ciągłym zmieniony Regulamin wiąże Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 3841 Kodeksu cywilnego, tj. Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni od dnia powiadomienia. W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw Klientów nabytych przed dniem wejścia w życie zmian.
12.3. Załącznikami do Regulaminu są:
12.3.1. Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy,
12.3.2. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
12.3.3. Regulamin Programu Lojalnościowego.
Załączniki te stanowią integralną część Regulaminu.
12.4. W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i innych odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).
12.5. Regulamin obowiązuje od dnia wejścia w życie 01.08.2024 r.
Login and Registration Form